Overslaan en ga direct naar de inhoud Direct naar de footer
Group 46

Missie en visie

Basisschool de Pipegaal is dé openbare basisschool in Workum. De school wordt bezocht door circa 110 leerlingen. Wij vinden het belangrijk dat kinderen oog hebben voor de wereld om hen heen en goed om kunnen gaan met verschillen tussen mensen en culturen. Onze school is toegankelijk voor alle kinderen, met respect voor ieders godsdienst, levensbeschouwing of culturele achtergrond. Op natuurlijke wijze leren kinderen met elkaar om te gaan, met respect voor elkaars overtuiging.

Iedereen moet zich welkom voelen op onze school. Kinderen ontwikkelen balans in denken, voelen en doen. We helpen ze hun eigen talenten en mogelijkheden te ontdekken. Hiermee kunnen ze straks goed voor zichzelf zorgen, hebben ze oog voor anderen en de wereld om hen heen. Op De Pipegaal willen we in verbinding met de omgeving (ouders en maatschappelijke organisaties) het beste uit kinderen halen.

We geven projectgericht onderwijs. Samen zorgen deze projecten van Jeelo voor een samenhangend onderwijsaanbod. Door met herkenbare projecten te werken, ontstaat bij leerlingen meer betrokkenheid en motivatie. Kinderen leren van elkaars talenten en ‘leren hoe te leren’. Onderzoeken, ondernemen en ontwikkelen zijn onze kernbegrippen.

We zijn gericht op de complete ontwikkeling van het kind: emotioneel, theoretisch en praktisch. Zo kunnen kinderen leren vertrouwen op zichzelf en vanuit flexibiliteit en kwaliteit meegroeien met de veranderende maatschappij.